BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, October 30, 2010

~dARi aDAm Utk AiNuL~


Muslimah Solehah itu Bidadari

Muslimah solehah itu bidadari
Tersimpan kemas dalam syurga Ilahi
Tidak tersentuh oleh manusia rakus mahupun jin
Bersih, suci menjaga diri

Muslimah solehah itu bidadari
Dirinya mahal tidak mampu dibeli
Hanya keimanan dan ketaqwaan maharnya nanti
Maka siapa yang menolak ketinggian ini?

Lembut wajahnya nur ibadah
Sopan langkahnya memancar hasanah
Malunya perisai mengangkat darjah
Fikrahnya jelas, prinsip Ilahi tidak tergugah

Muslimah solehah itu bidadari
Bidadari syurga yang wujud di dunia ini
Yang akan melahirkan anak-anak akhirat
Mentarbiyah mereka dengan didikan syurgawi

Muslimah solehah itu bidadari
Bukan untuk dicari-cari atau dipuja lelaki
Tetapi nanti akan berhadapan dengan Ilahi
Dan....................
Apakah yang kamu wahai perempuan sudah laksanakan dalam kehidupan yang Kuberi?

Hmm...bolehke?cam ragu2 jek...
Haish..!!xbaek ckp cm 2..!!
Rasulullah tdk suka umtnya mengeluh..
Astagfirullahal 'Adzim...MasyaAllah...
Ainul..Ainul..
Smg ainul kuat & setabah & sebaik AINUL MARDIAH...

Sbb 2 ad *someone* p'gl ainul dgn Ainul 'Aisyah..
Becoz, spy ainul jd seperti Ainul Mardiah..hehe..^_^..(",..
Syukran ya Allah krn berikn seorg hambanya utk membmbing ainul...
Ainul sygkn & rinduknnya krn Allah S.W.T..
Syukran jazilan ya Allah..
Atas hadiah sebuah ikatan ini ya Allah...


Sma2 kita berebut utk mendptkn takhta MUSLIMAH SOLEHAH...
InsyaAllah, usha & pengorbanan kta akan di balas oleh Allah...


Thursday, October 28, 2010

~pENawAR hAti~

Alhamdulillah..hadiah plg brharga bg dri ainul adlah dpt bernfas smula dimuka bumi ini..
Hadiah pemberian Allah yg sgt berharga..andai Allah ambil nyawa msa tdo cm ne eh?
Dengan dosa yg byk & blum tentu diampunkn..huhu..
"Ya Allah, ampunkan dosaku, dosa2 bsar, dosa2 kecil, dosa2 yg nmpk & tdk nmpk.
Dosa2 yg hanya dlm pengetahuan engkau shj ya Allah
Dosa2 kedua ibubapaku..Muhamad Snin bin Basiran, Hawa bt Det
Dosa2 adk bradikku, guru2 ku, shbt2 serta muslimin & muslimat...."

Mood hr ni : HEPY@GUMBIRA@SERONOK.
Sbb pe eh?hee..ntahla..tp mmg hepy..
Lebih2 lg, ainul slalu dgr lagu2 Maher Zain...
Baru2 ni ainul brjln2 di utube, terjumpalah lgu yg ainul saaaaaangat suke.. (",

Special kredit 2 my beloved frenz...

Dan utk "kembar" ainul juga....tarraa....

..::AMANI::..
Tangisan sanubari telah terhenti
Kala suram suria memancar sinarnya
Pertemuan seindah bayangan firdausi
Menjadi zikir kasih yang suci
Lukisan dua jiwa menjadi satu
Terkenang detik bertemunya kau dan aku
Santun berhikmah mengingatkan diri
Hidup dan mati hanya untuk Ilahi

Mengenggam janji cinta ini
Bertemu kasih tanpa jasad
Bicara tanpa suara
Hanya tulisan bahasa indah
Mengeratkan antara kita
Hinggalah ke akhirnya
Kau ku sanjung kerna pengorbanan
Bagai puteri di kayangan
Tika ku lesu hadapi hidup
Kau hembuskan nafas semangat
Penawar hati

Oleh :
Amar : Hikayat Cinta
video

Thursday, October 21, 2010

~Moga Allah Bantu Kita~

Alahamdulillah, hadiah plg bermakna bg dri ainul..
Allah masih beri peluang menikmati kehidupan pd dri ainul..
Di muka bumi yg luas ini..Subhanallah..
Hadiah Pemberian Allah yg paling brmakna..
Tanda kasih syg Allah pd dri ainul utk memperbaiki klemhn dri..
topup smula kekurgn & kejahilan yg ad pd dri ainul..
Utk bekalan di akhirat kelak..
Hadiah paling bermakna jga kpd shbt2 ainul...
Kita masih boleh berbicara, bergelak ketawa, bersenda gurau & "ber" yg sewaktu dgnnya.. :-)

Lame dh xmenulis di blog nih, terlalu byk idea smpi xtertulis..--ayt bela dri--:-)
Sepnjg m'gu ni adalah m'gu yg sgt bz, khidupn "student"..
biasalah...toriq@jln utk ainul mnjadi matang..
Alhamdulillah..Hadiah Pemberian Allah..

Stp manusia yg Allah ciptakan ad klmhn & kekurgn..
Untungnya kta mengetahui klemhn itu, agr kita tdk BONGKAK berada di mka bumi Allah..
Untungnya Allah cipta klebhn pd dri kita, adlh utk DIMANFAATKAN pd jln yg betul..
Ainul slalu jdikn blog2 yg membincgkan ilmu2 agama sbg tazkirh..
Untuk mknn rohani dri ainul, yelah..
Dah duk kat luar ni, jrg g surau..
Pergi masjid pun, ikut kelapangan..huhu..
Ainul ad bce artikel yg ditulis oleh Sdr. Hilal Asyraf..
LIHATLAH DIE, LEPASKANLAH KEBENCIAN KAMU

Artikel ni merujuk kpd memujuk dri agr tanam sifat memaafkan pd org lain..
Kalo kta fkir, amatlah ssh utk dri kta memaafkan org yg wat clap bsar pd dri kta..
Slalunya kesilpn yg mmbuatkn kta terlalu skit ati..
Kesilapan yg mmbuatkan kta xleh lupa wlupn dh berthun2 ianya berlaku..
Ainul xtju pd sape2, tp pd dri ainul juga..
Sebagai hamba Allah yg sgt lemah, mmg ainul akui ainul ad sifat 2..
Pernah ainul ckp dlm hati..
"aku xkan maafkn kau kerna kau mmbuatkn aku jdi begini"
Ainul bknlah seorg yg pndendam, ttpi bla org 2 dh skitkn ati kta, sape yg bleh trme kn..
Tapi, pas bce artikel 2..
Ainul muhasabah dri ainul balik, btul kah tndakan aku?Patutkah aku lakukannya begitu?

Bila pk2 smula, perjuangan Rasulullah S.A.W jga sgt hebat tiada tandingan..
Cbaran, pnderitaan yg dialami oleh baginda Rasulullah jga sgt memedihkan seh'ga ank baginda,
Siti Fatimah sgt terharu...

"Abu Jahal pernah mencampak perut unta pada tengkuk baginda,
saat Rasulullah SAW sedang sujud di sekitar Ka’bah.
Tetapi Rasulullah SAW pada suatu hari, pernah berdoa kepada Allah SWT:

 “Ya Allah, kuatkanlah Islam dengan islamnya salah satu dari kedua hambaMu ini, Umar Al-Khattab dan Amru ibn Hisyam(nama sebenar Abu Jahal)”

Dan satu kisah lagi :

Pada suatu hari, jiran baginda (seorang yahudi yang keras membenci baginda, menabur duri pada jalan baginda, kuat menghina baginda) jatuh sakit.
Apakah yang baginda lakukan? Adakah baginda bergembira dengan penderitaannya?
Baginda berizarah, bahkan membantu mempermudahkan urusan yahudi tersebut.
Abdullah ibn Ubai ibn Salul, kepala munafiq, yang sering memfitnah baginda, membenci baginda, menikam belakang tubuh baginda(khianat) dan amat keras permusuhannya dengan baginda serta sering menyukarkan baginda.
Orang ini, pada hari kematiannya, apakah yang Rasulullah SAW lakukan?
Baginda mendoakannya. Hingga Allah menegur Rasulullah SAW dan menyatakan bahawa kalau Rasulullah SAW mendoakan Abdullah ibn Ubai ibn Salul ini 70 kali sekalipun, tetap Abdullah ibn Ubai ibn Salul ini tempatnya di neraka.
Apakah yang Rasulullah SAW lakukan apabila mendengar teguran itu?
“Maka aku akan mendoakannya lebih dari 70 kali.”
Hingga Allah menegur baginda sekali lagi, dengan tegas menyatakan, berapa banyak kali pun doa baginda, Abdullah ibn Ubai ibn Salul tetap di neraka.

Begitu mulianya hti baginda Rasulullah S.A.W..
Jadi kta sbg m'sia biasa, knelah ambil 'ibrah drpd kisah2 perjuangan nabi-nabi dlm mmbwa syiar Islam..

 Kdg2 terpk jgak, "apa yg aku dpt dgn tndakan ak ni?"
Analoginya, org yg kta xmaafkn or dengki itu sprti sebji epal..
ble disimpan, lma kelamaan akn jdi busuk...
Begitu jugalah hati kita seh'ga meningglkn lubang hitam pd hati kita..nauzubillahi min zalik..
Takde sape yg ske kpd permusuhan, prgaduhan, slg "tikam menikam" kwn..
Btul x????

 Jadilah kita org yg memulakan kemaafan, merapatkan ukhwah...
..::sesuci embun pagi::..

Kerana org yg memnjgkn silaturrahim akn dbri gnjran oleh Allah dgn umur yg pnjg...
Jadi mulai saat ini, ainul ajk shbt2 ainul agr kta sma2 tnm dlm dri kta..
Sifat utk memaafkn org lain, org yg pnh lakukan kslhn n kesilapan..
Sebagai tanda kita cintakan Rasulullah S.A.W... 
Mgkin skrg ni kta tdk nmpk hkmah disebalik perkra tersebut,
Tapi Allah akn tnjukkan suatu hr nnti...insyaAllah..
Yakin dgn janji Allah.. :-)

SHIFT+DEL SIFAT TDK MEMAAFKN ORG,
KLIK KNAN, NEW FOLDER...SENYUM&SABAR....
insyaAllah hati jd tenang tenang, kta akn mudh disenangi oleh masyarakat disekeliling kita..


“Maka disebabkan rahmat dari Allah-lah kamu berlaku lemah-lembut terhadap mereka. Sekiranya kamu bersikap keras lagi berhati kasar, tentulah mereka menjauhkan diri dari sekelilingmu. Karena itu maafkanlah mereka, mohonkanlah ampun bagi mereka…” Surah Ali-Imran ayat 159.

..::ketenangan & kedamaian::..


Thursday, October 14, 2010

~MARILAH BERSAMA HPA~

 Blog ini ditujukan kepada semua WARGA UMAT ISLAM, khas bagi yg berusaha untuk menjauhkan diri daripada SYUBHAH dan HARAM, untuk ahli-ahli HPA di bawah komuniti salamHPA dan ahli-ahli HPA lain...

Mudah2an segala info yg ada ini sedikit sebanyak dapat ambil manfaatnya bagi yg baik dan dibiarkan bagi yg tidak baik..

Kepada sesiapa yang berminat dan ingin bertanya, janganlah segan.. segala pertanyaan, persoalan dan pendapat bolehlah ditanyakan terus pada ainul, semoga wadah ini menjadi medium pengikat ukhuwah kita di sini..

Bagi yang belum mendaftar keahlian HPA, anda amat kami alu2 kan untuk sertai bersama kami dalam memenuhi salah satu tuntutan fardhu kifayah ini dan sama-sama membantu HPA dalam memenuhi pasaran produk untuk Umat Islam dan MENJADI USAHAWAN UNTUK DUNIA DAN JUGA AKHIRAT.. InsyaALLAH..
HPA BOLEH..!!GEMPUR RADIX..!!!!

video
..::kata2 perjuangan drpd Tn.Hj Ismail::..

Hari ini..
Sedang ainul mendengar tazkirah selesai solat tadi..tiba-tiba terlintas difikiran bila mendengarkan kisah perjuangan para sahabat di zaman Rasulullah saw yang disampaikan oleh penceramah..

Apa yang terlintas, iaitu bagaimana Rasulullah saw telah di hantar ke kawasan pedalaman untuk dibesarkan dengan suasana persekitaran yang baik berbanding di kota Mekah ketika itu..

Daripada itu kita boleh memikirkan bahawa pentingnya dalam kehidupan kita akan suasana kehidupan yang baik dari semua segi..

Tidak terkecuali dari segi makanan dan minumannya dengan melihat kisah Aminah sebagai ibu susuan kepada Rasulullah saw..

Pernah ainul mendengar, peribadi seseorang itu sedikit sebanyak boleh terkesan dengan peribadi pemasak makanannya..
Begitu juga pengasuh dan asuhannya..

Kalau baik budi perkerti dan imannya pemasak itu..sudah tentu dan insyaAllah dapat sedikit kesannya itu pada yang memakan makanannya..

Daripada itu, ainul selalu berhati-hati jika pergi makan di luar seperti gerai-gerai makanan.. Pasti penulis akan melihat tukang masaknya dahulu.. lebih-lebih lagi kalau perempuan..

Adakah dia menutup aurat..?? Jika lelaki mungkin tidak berapa nmpk sangat..
Adakah kebersihannya di jaga..?

Kadang-kadang membimbangkan juga untuk mengetahui si pekedai itu betul-betul menitik beratkan sumber-sumber masakannya seperti ayam..daging..rempah.. dan sebagainya..
Adakah di ambil di pasaraya tanpa mengetahui adakah ayam dan daging itu disembelih mengikut syariat Islam?? Adakah logo halal itu benar-benar sah??

"Mana-mana hamba yang dagingnya tumbuh dari makanan yang haram dan riba, maka api neraka lebih utama baginya"
-Riwayat Ibnu Abas-

Adakah mereka ini memikirkannya??
Banyak yang perlu difikirkan...
Mungkin inilah salah satu perjuangan baru bagi kita yang hidup di akhir zaman..
Perjuangan yang inginkan keredhaan dari-Nya tercapai..

"Dan makanlah dari rezeki yang telah diberikan Allah kepada kamu. iaitu yang halal lagi baik dan bertaqwalah kepada Allah yang kepadaNya sahaja kamu beriman."
-Surah Al-Maidah ayat 88-


Pada Allah sahaja kita memohon agar diselamatkan diri kita dari terjebak dengan sumber yang Syubhah dan Haram..
Tapi kita perlu berusaha..
Bukan setakat berdoa sahaja..

Ingatlah...

"...di dalam setiap jasad itu ada seketul daging.. apabila daging itu baik.. maka baiklah jasad itu keseluruhannya.. apabila daging itu rosak.. maka rosaklah jasad itu keseluruhannya.. Ketahuilah daging itu adalah HATI..."
Ainul bukan seorang yang tinggi agama dan teguh imannya..
Tapi seorang yang ingin berusaha selagi termampu untuk menjauhkan diri dari termakan sumber yang Syubhah dan Haram yang boleh memberatkan hati ini tanpa kita sedari untuk melakukan kebaikan apatah lagi mendekatiNya...

Ingatlah..ketenangan yang hakiki hanya bila kita sentiasa beroleh kebaikan dan kesejahteraan dariNya..
Tidak akan sama ketenangan di duniawi yang fana dan penuh tipu dayanya..

Semoga pilihan ainul bersama HPA akan mengurangkan lagi pembelian barangan kehidupan seharian di pasaran luar yang kita tidak berapa tahu dan pasti sucinya.. halalnya.. dan kebaikannya..

Bagaimana mungkin kita boleh menyalahkan kerajaan atau sesiapa jika kita termakan benda yang Syubhah dan Haram sedangkan kesan makanan itu kita yang dapat...?
Hati yang semakin gelap memerlukan usaha kita sendiri untuk menjernihkannya..
Bukan orang lain yang boleh menunaikannya..

Harapan ainul bersama HPA agar sebanyak sedikit dapat membantu HPA mengusahakan lagi pelbagai barangan untuk Umat Islam keseluruhannya dengan mengikut Syariat Islam agar suatu hari nanti suasana Islam menyelubungi kehidupan seharian kita seluruh alam..
Bukan sahaja kita.. malah keluarga kita.. anak-anak kita.. saudara kita.. sahabat kita.. dan semuanya..
amiinn..

Nasihat ainul untuk sahabat semua.. andai tidak ingin bersama HPA..
carilah barangan lain di luar tapi yang penting suci.. halal.. dan baik..
Ingatlah.. di luar sana masih banyak logo halal tapi palsu..
jadi berhati-hatilah..

Bersama HPA bukan bermaksud jadi Ahli begitu sahaja..
Tetapi menjadi ahli kerana membeli produknya yang suci halal dan baik dengan harga yang murah..
Selain.. duit yang kita belanjakan putarannya dalam kegunaan dan kebaikan untuk Umat Islam sendiri..

salam kemaafan atas kekasaran dan kekhilafan di atas tutur bicara..
yang pasti baik itu datang dari Allah swt..
dan yang buruk itu adalah dari penulis sendiri..
salam...

video


Sunday, October 10, 2010

~kEHIdupAN yG m'GumbiRAkAn~


glitter-graphics.com

Alhamdulillah, Allah masih mmberikan peluang kpd ainul dlm meniti kehidupan..
Menyambut Hari Raya bersma2 keluarga...
Dan..taun ni plg sronok nk rye coz ainul dpt smbt pose slama sem'gu kat umh..
Sgt seronok ble dpat sahur n brbuka pose sme2 ngan famly
Stlh 7tahun xrse brpuasa brsme2 fmly..
Ank perantauan la katakan...

Apa yg menggumbirakan....
Allah beri kebahagiaan pd ainul..

~KELUARGA AINUL YG SGT BAHAGIA ::ALONG BEKERJA DI PAGI RAYE::~


~PUTERA MUHAMMAD UQAILUDDIN BIN ADI NURAZREEN~


~PUTERA MUHAMMAD UMAR RIZQIN BIN ADI NURAZREEN~

~LUVLY MY 2nd DEAREST IN MYLIFE~

Dan..
Allah S.W.T juga berikan ainul seorang hambaNya sebagai peneman hidup
Yang akn menjga ainul hingga akhir hayat, insyaAllah...^_^

glitter-graphics.com



glitter-graphics.com

Friday, October 8, 2010

~LifE mUst gO oN my dEAr~

Allah S.W.T Maha Adil...
Yaa..bertepatan dgn tema yg ainul letakkan utk blog nih..
HADIAH PEMBERIAN ALLAH S.W.T...(HPA)
Sgla2nya milik Allah & apa yg kta idamkn n kta peroleh jua adalah dgn izin Allah....
Kegembiraan di wajahnya terukir dgn senyuman manis....
MasyaAllah..betapa bahagianya hati ini, Allah je yg tau..
Alhamdulillah....wlau badai yg melanda, dia ttap sbar & redha dgn ketentuan Allah...
Terusknlah ushamu dgn tawakkal pd Allah...
InsyaAllah Allah mndengar stp munajat mu dan..
Moga2 mnjadi kenyataan suatu hr nnti sperti apa yg kta hajatkan...,")(",
Saya sayang kamu selamanya...duniawi ukhrawi...

Tuesday, October 5, 2010

~KeBahAGiaAnMu kEBaHaGiAanKu jUa~

(25 SEPTEMBER 2010 - 26 SEPTEMBER 2010)
Alhamdulillah, dikesempatan yg ada ni dptla update blog yg suda lma terkubur dek krna sbuk dgn LAWATAN ke CAMERON HIGHLAND


glitter-graphics.com

~we had joy we had fun we season in da sun...(",~

~senyuman kletihn..huhu..destinasi pertama stlh tba di cameron~

~strawberry..strawberry~


my lovely colour n flower..^_^
yezz...i'll be there again with..????  ,")(",

di ldg teh yg sgt cantik~Subhanallah~





 ~we r a happy frenz......^_^~

bersma2 dgn adk2 prasek n cikgu2 SEK KEB RAJA PEREMPUAN BUDRIAH yg sporting sumenyer...sgt2 happening kat sna wlupn asgment nk anto keesokan hrinya...hihi..
(ble kaki jln dh p enjoy, xdenye nk ingt asgment2 n bende2 yg berkaitn ngan mktb nih...ngeh..ngeh..ngeh..)


(27 SEPTEMBER 2010 - 4 OKTOBER 2010)
Then, pas bz ngan m'gu asgment....tme 2 present2 kesemua tjuk2 yg blajo...mklumla, lme t'gl kuliah coz ad praktikum 2bln...
hah!!ambik ko...skali present dkat 2 3 jam..maunya xtepu otak....masuk klas bka telinga je..agk2 ngantk n cannot go(versi qlate)..^_^...kaco2 la kwn2 sblah..ni la koje2 kami yg xde koje kalo dh boring tme tutorial...
cian kat kwn2 yg duk bentang tuh..huhu..pe nk wat....bese dh kn sume2 nih...hee(",

(2 OKTOBER 2010 - 3 OKTOBER 2010) 
~..............WE HAD JOY WE HAD FUN WE HAD SEASON IN DA SUN.......~

glitter-graphics.com


Our time 2 release tension...b4 that, dh bermunjat pd Allah S.W.T..huhu
tkowt ter'lagha' lebih lak...hihi
G jln2 ke JITRA with IBTISAM JAMAL, DIAULHAQ & ASSYAHIDA
Bila ad kwn2 yg dlm ksdhn, kta kne la hepy kn die...
B4 that, bg tazkirah dlu..then bru dptkn sedikit hiburan...coz....
Sgla2nya adalah mlik Allah S.W.T yg kita as a manusia biasa xkan tahu...
Soooo.....smg dgn kegembiraan yg dicipta....yg diraikan...
Mudh2an dpt mengubat hati yg dlm kesedhn....
Rse sronok sgt2 bla tngok org2 yg sntse berada dkat dgn kita sentiasa tersenyum, gembira wlupn dlm hatinya Ada perkra yg terpksa dibeban...
Hakikatnya....
Sme2 kta slg tlong mnolong, slg ingt mengingati antra satu sme lain..


glitter-graphics.com

Kdg kala, Allah nk uji kita stakat mna iman kta...
Scra tdak lgsung dgn ujian Allah, akan mndekatkn kta dgn yg Maha Pencipta..
Sbg manusia biasa :
 1) xde yg perfect
2) xde yg hdup sntse hepy je
3) xde yg nk hdup sorg2...

Allah S.W.T dh tentukan sgla yg berlaku dlm khidupan kita...
Kta kne trime sgla QADAR & QADHA ALLAH S.W.T....
Ttpi..pd msa yg sme kte kne usha krana..
DOA BOLEH MENGUBAH QADAR & QADHA' ALLAH S.W.T...
Ia ttap akan terjadi mengikut perancangan Allah, ttapi dgn doa...
Dpt meminimumkan kesan yg berlaku pd dri kita...
Sooo..hendaklah slalu kta berdoa & meletakkan harapan yg TERATAS kpd Allah S.W.T..
Alangkah baiknya Allah mndtgkn ujian pd dri kita..
Itu adalah tanda kasih syg Allah kpd hambaNya..
Bgaimana jka dri kita xdiuji olehNya.....?????
Nauzubillahi min zalik....mudh2an dijauhkn...
~Hrapan sy smg apa yg sya mhon n pinta pd Allah S.W.T stp waktu solat...
Akan dimakbulkn oleh Allah S.W.T...~
Aaminnn....(pembca2 pon kne aminkn jgak tw..^_^)
Jika kita sering doakan kebahagiaan tuk org lain, insyaAllah berganda2 Allah akn beri pd kita....
Jd...kpd SAHABAT yg sy syangi..berdoalah..berushalah..bertawakkallah...
Allah Maha Kaya, Maha Mendengar, Maha Mengetahui.....
InsyaAllah....
Kebahagiaanmu adlah kebahagiaanku...
Kesedihanmu adlah kesedihanku...
 Smg bahtera persahabatan yg kita kemudi xkaram smpai bla2....insyaAllah ..aminn...




..::TIKA DINIHARI::..

Oh Tuhanku
Tiada indah di malam yg ini
Melainkan dengan bermunajat kepadamu
Tiada indah suatu hari yg Aku lalui
kecuali dengan patuh kepadamu

Oh Tuhanku
Tiada indah hidup di dunia
melainkan berzikir dan menyebut namamu
Tiada indah tiba di akhirat yang abadi
kecuali dengan kempunan mu

Ya Allah Tuhanku
Yg merubahkanku Tetapkanlah
Hatiku Moga sentiasa
Dalam Agamamu
Jua taat akan perintahmu

Tuhan
Usah bebankan kami
Dengan bebanan yang berat
Seperti
Yang pernah kau berikan
kepada umat yang terdahulu Dari kami

Tuhan
Jangan Pikulkan Kami
Yang tidak kami terdaya
Maafkan salah kesilapan

Ampunkanlah Dosa-Dosa
Rahmatilah Kami

~devOtEeS~